Navigation
Besøgende
» Gæster online: 1

» Brugere online: 0

» Antal brugere: 3
» Nyeste bruger: Skovsgaard
Nyeste artikler
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Glemt kodeord?
HVIS RET SKAL VÆRE RET !
DebatDet går jeg ud fra,- fortsat betyder noget ?

Hvem er det så,- vi skal "skyde på" ?

Her vil der garanteret været mange "gode forslag" !

Og,- de fleste er skam også plausible,- -MEN !


HVAD MED OS SELV ?

Jeg har ingen problemer med at skrive dette indlæg,- for jeg er ikke sat på jorden for,- at være populær.  Derimod har jeg altid følt,- at når jeg nu i mange år her været aktiv omkring debatter og den slags,- så er det vigtigt at komme sandheden så nær som overhovedet muligt.  Det er også årsagen til,- at der er en deldebatter,- jeg ikke deltager i,- på grund af det sprog der anvendes. Livet er for kort til at slås om,- hvem der er dum,- og hvem der ikke er det.

I alle de år jeg har været aktiv debattør,- har jeg bemærket en "rød tråd",- som ingen åbenbart tager alvorligt.  Der har også været en udbredt tendens til at man hele tiden giver EU skylden. Og  JA,- når vi er medlem af EU,- vil der naturligt nok være mange forhold,- der "deler vandene",- uden at dette ændre på ret meget. Med så mange medlemslande,- der alle skal "have lidt" efter den mest almindelige opfattelse,- vil der altid være belæg for kritik,- og hovedrysten.

Senest vil jeg pege på EU´s "mobilitets-pakke",- som helt ærligt nok er det bedste der er kommet fra EU,- i mange år. Desværre har man totalt glemt alt om selve antallet af medlemslande,- og de mange forskellige måder at opfatte tingene på.  Der er en del der vælger at opfatte forholdene som en deling af EU,- i to meget forskellige syn på rimelighed og retfærdighed. Det er så blevet til en "kamp" mellem Østeuropa og Vesteuropa,- kort fortalt.

SÅ ?  Har Danmark noget af skylden for,- at "det hele sejler" ? Ja da,- og det har flere andre medlemslande sandelig også. Og JA,- det er naturligvis EU der i den sidste ende,- står tilbage med HELE ansvaret.  Det betyder så ikke,- at alle andre bare kan læne sig tilbage og sige,- "nå ja,- så må det jo være sådan",-for det er skam ikke rigtigt. MEN,- det betyder så også,- at nogen må tage initiativ til at få "skuden rettet ind".

Danmark er angiveligt det eneste medlemsland,- der har vedtaget en lov om mindsteløn,- ved kørsel internt i landet. Her taler jeg om en mindsteløn der udelukkende gælder for transportområdet,- hvor andre medlemslande har en generel mindsteløn.  Bemærk her,- at EU ikke har opponeret imod dette,- hvilket må fortælle noget,-nemlig at dette ikke strider mod de hensigter  EU har omkring emnet. Det passer faktisk 100% ind i EU´s eget mål,- der hedder "samme løn for samme arbejde,- - på samme sted.

Vi er nu fremme ved "en smutter" fra EU,- der ikke helt har sikret en rimelig og retfærdig løsning på måden at håndhæve dette på. Desuden findes der nogle ældrelove og regler,- der reelt gør det umuligt at håndhæve disse love og regler.  Her er der en del medlemslande der hurtigt har indset visse fordele på dette område,-og "frontkæmperen" i dette må siges at være Polen,- som klart og tydeligt nægter at lade EU bestemme over love og regler for Polske statsborgere. Faktisk mener Polen også,-at de Polske statsborgere skal være omfattet af Polsk lovgivning,- uanset hvor i verden de befinder sig.

Hvad kan lille Danmark mon gøre ved det ?  Det har jeg skrevet om tidligere,- og nu vil jeg gøre det igen.  Den mest direkte måde at udtrykke det på,- vil helt enkeltvære,-at Danmark gør præcis som Polen,- nemlig at det er de Danske love og regler,- der gælder internt i Danmark.  Og nu skal vi så til "det sjove",- som ret hurtigt vil udløse et ramaskrig, -der forhåbentlig vil få EU til at tilpasse de nye love og regler til "de faktiske forhold".

SÅ,- mit forslag skal være,- at man i Danmark tilbageholder køretøjer der ikke lige har fyldestgørende dokumentation at fremvise ved en kontrol situation.  Jeg ved godt,- præcis som alle andre,- at der er visse forhold der skal sendes til efterforskning i "hjemlandet". Her mener jeg så,- at dette ikke betyder at køretøjet så bare kan køre videre,- indtil sagen er afgjort.  Jeg har tidligere skrevet at man skal "standse ulykken",- og det er præcis det man skal,- og det omfatter både ved "mistanke" om forkert aflønning,- men også omkring det famøse "45-timers-hvil". Jeg vil lige tilføje,- at det skal være HELE vogntoget der tilbageholdes, -og ikke kun det trækkende køretøj.

JA,- dette vil udløse ballade,- og endda stor ballade,- og også fra Danske virksomheder,- vil jeg forvente. På den anden side,- så gør Danmark jo bare præcis det samme som Polen gør,- nemlig at bruge de love der gælder i eget land. Om dette så udløser en reaktion fra EU,- -ja det vil det nok,-men det vil også få EU til at indse alvoren. Målet må være,- at samtlige medlemslande i EU,- presses til at overholde love og regler fra EU,- samt lever op til teksterne i "Rom-traktaten" der klart og tydeligt slår fast,-at "ingen må drage fordel,-på bekostning af andre". Denne klare tekst,- er til dato aldrig blevet taget alvorligt.


HVEM  TØR,- - GØR  LILLE  DANMARK   ?
Der er ikke skrevet kommentarer.
Kommentér
Du skal logge ind for at kommentere.
Vurderinger
Vurdering er kun tilgængelig for registrerede brugere.
Vær så venlig at Log ind for at stemme.

Teksten er ikke vurderet.