Navigation
Besøgende
» Gæster online: 1

» Brugere online: 0

» Antal brugere: 3
» Nyeste bruger: Skovsgaard
Nyeste artikler
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Glemt kodeord?
FDL - MILJØZONER TIL NULEMISSIONSZONER ER DET MULIGT?
NyhedFrie Danske Lastbilvognmænd FDL har altid haft den holdning, at man skal ikke slå større brød op end man kan bage, det gælder også når det drejer sig om politiske beslutninger om miljøforbedringer-/luftens renhed i danske miljøzonebyer, som debatten i øjeblikket har fokus på. Derfor tillader FDL sig at spørge folketingets politikere hvem skal betale regningen? Dertil er der kun et svar, det kommer byens borgere til, der er ikke andre som skal handle i byens butikker, eller have vare leveret på adr. i en Nulemissionszone.

FDL forholder sig til den faktiske virkelige verden, så en ekstra omkostning for en Nulemissionszone skal vejes på en guldvægt, i forhold til en gradvis længerevarende tilpasning af miljøvenlige leverings model-systemer og køretøjerne deri. Man er nødt til at skille køretøjssammensætningen ad og det kræver ekstra omlæsning-/håndtering inden der køres ind i en miljøzone i et mindre køretøj. Og vil borgene fortsat handle i byens butikker eller tager de letbanen ud af byen for at handle billigere?

Frie Danske Lastbilvognmænd FDL har ikke den forgyldte løsning. Løsningen skal tilpasses den aktuelle bys gade struktur, indfaldsveje og muligheder for placering af et centrallager. Der er mange muligheder, som alle kan studeres ude i andre EU landes byer. Den danske transport- branche har ikke og har aldrig haft brug for hovsa løsninger, den skal kende den nøjagtige tidshorisont for skærpelse af miljøkravene generelt, lastbiler og varevogne har forskellige levetider-/perioder speciel køretøjer lever længere en standart køretøjer det ved alle.

Frie Danske Lastbilvognmænd FDL er for grøn omstilling i et tempo, så danske vognmænd kan følge med, og det kan de hvis de danske Kristiansborg og byråds politikere vil tage hensyn til de danske vognmænds investerings modeller, som tidligere nævnt er der forskel på køretøjstypernes levetid.

Kilde: Frie Danske Lastbilvognmænd (FDL)
Der er ikke skrevet kommentarer.
Kommentér
Du skal logge ind for at kommentere.
Vurderinger
Vurdering er kun tilgængelig for registrerede brugere.
Vær så venlig at Log ind for at stemme.

Teksten er ikke vurderet.