Navigation
Besøgende
» Gæster online: 2

» Brugere online: 0

» Antal brugere: 3
» Nyeste bruger: Skovsgaard
Nyeste artikler
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Glemt kodeord?
ER JOBBET ET LEVEBRØD,- - -ELLER EN "LIVSSTIL" ?
DebatVi taler om et fag,- der i mange år har været ret turbulent !

Er der ikke det ene til debat, -så er der noget andet !

Der er ligesom opstået to "grupper",- måske endda tre "grupper" !

Personlige forhold og holdninger,- spiller en stor rolle,- for mange !


FORSVINDER DE DANSKE CHAUFFØRER MON HELT NU ?

UHA DA ! Hvad er det lige der nu skal skrives om ? Der burde jo "være styr på" det hele nu,- da vi har fået en Dansk lov om mindsteløn til chauffører ved kørsel internt i Danmark. Vi har jo også fået en "mobilitets-pakke" fra EU,- og det er nr. 1,- så der kommer nok snart også en nr. 2,- så alt skulle være "bøjet i neon" for alle ? Så hvad er problemet nu ?

Set fra min meget slidte kontorstol,- så tyder meget på,- at rigtig mange Danske chauffører,- som der efter flere udtalelser er for få af,- nok forsvinde fra branchen. Med udsigt til at man skal "miste" 12 til 15 timers arbejde, -hver eneste uge,- på grund af fremtidens gældende lovgivning,-vil det betyde en væsentlig lønnedgang. Hvis vi tager udgangspunkt i loven om mindsteløn ved kørsel internt i Danmark,- der jo er fastsat til ca. 168 kr. i timen,- så taler vi om et tab på 2000 / 2500 kr. om ugen.

Der er mange "omkostninger" forbundet med at være lastbilchauffør,- og ikke mindst på det familiære og sociale område, -og nu kan der så tilføjes et økonomisk tab. Det vil ikke være gavnligt i den påståede mangel på chauffører,- som visse grupper i branchen jamre sig over. Et fælles initiativ for at redde dette erhverv,- virker ikke som noget der kan komme på tale,- det er "splittelsen" blevet for stort til,- - -efterhånden.

JA,- jeg har læst de mange kommentarer fra andre indlæg om dette emne,- og jeg har også bidt mærke i,- at nogen vil have "debatten" stoppet. Og NEJ da,- "debatten" skal sandelig IKKE stoppes, -for sandheden skal frem,- uanset hvor dyster den er. Det vil nok ikke være "så ringe endda",- at chaufførerne bliver tvunget til at have lidt færre arbejdstimer,-væk fra familien,- MEN det skal de vel ikke selv betale for ?

JO da ! HVIS det der foreløbig er fremme om fremtiden gældende lovgivning,- og den diffuse situation omkring kontrol og dokumentation,- så SKAL chaufførerne betale. Det sker ved at de direkte mister 12-15 timers lønarbejde,- hver eneste uge,- - -uden kompensation overhovedet. Hertil skal vi så lige huske at nævne prisen for at man overtræder reglerne,- for det kan også bevirke noget lige så væsentligt,- nemlig at visse vognmænd ikke kan "overleve".

Således tyder fremtiden på,- at der vil blive gjort plads til mange flere "KURT BEIER" virksomheder,- der lystigt skovler penge ind,- som deres slaver har tjent til dem. Vi må konkludere,- at lovgivningen sådan set "retter op" på nogle diffuse "skævheder",- samtidig med at Danske chauffører ikke kan leve af at være Danske chauffører i fremtiden. Desværre er der ikke hjælp at hente i EU,- med mindre den skal komme fra kampagnen : "Fair konkurrence på lige vilkår" !


STÅ NU SAMMEN DERUDE I DEN VIRKELIGE VERDEN,- - - ELLER ERKEND "NEDERLAGET" !
Der er ikke skrevet kommentarer.
Kommentér
Du skal logge ind for at kommentere.
Vurderinger
Vurdering er kun tilgængelig for registrerede brugere.
Vær så venlig at Log ind for at stemme.

Teksten er ikke vurderet.