Navigation
Besøgende
» Gæster online: 2

» Brugere online: 0

» Antal brugere: 3
» Nyeste bruger: Skovsgaard
Nyeste artikler
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Glemt kodeord?
KONTROLLER I FREMTIDENS DANMARK !
DebatDer skal kontrolleres for alt det man altid har kontrolleret for !

Der skal nu også kontrolleres for det famøse "45-timers hvil" !

Desuden skal der kontrolleres for "korrekt løn" !

Så er der også kontrol af "meldepligten"


JA,- -LISTEN ER TEMMELIG LANG EFTERHÅNDEN !

Der vil i fremtiden være tale om en stribe "myndigheder",- der skal kontrollere for både det ene og det andet. Politiet har det de skal kontrollere,- og de har fået "taget lidt af trykket" da en del "Politiopgaver" nu skal varetages af Færdselsstyrelsen. Faktisk kommer vi nok også til at opleve skattevæsenet,- på baggrund af den nye kampagne EU har sat gang i .

Det mest spændende bliver nok,- hvem der har de nødvendige beføjelser, -og det nødvendige mandskab ? Der er noget Jura indblandet,- og meget tyder på,- at det ikke er alt man som myndighed KAN,- eller MÅ kontrollere. Desuden er det ikke alle myndigheder der MÅ bruge alle de oplysninger man kan få ud af en grundig kontrol,-synes "budskabet" at være-

Færdselsstyrelsen er blevet forfremmet,- og er nu den overordnede myndighed på transportområdet. De har meldt ud,- her efter d.1. Juli,-da den del af den nye lov om mindsteløn,- nu også skulle gælde for Danske vognmænd og chauffører,- at Danske lastbiler IKKE ville blive standset til vejsidekontrol . Vi står nu tilbage uden viden om,- HVEM der skal føre kontrol med Danske chaufførers lønninger,- og HVORDAN man mener at kunne kontrollere dette ?

Vi VED,- med mere eller mindre sikkerhed,- at der virkelig ER noget at kontrollere på det felt. Det er "almindelig kendt",- og nogle har faktisk set lønsedler,- at en stigende gruppe af de Danske chauffører,- aflønnes "alternativt. Det er ikke så vigtigt,- om dette sker efter den ene eller den anden model,- for der en ting der altid går igen. En "fem dages uge",-hvor man starter tidligt om morgenen,- og kommer sent hjem,- figurere altid på lønsedlen som en "37-timers-arbejdsuge". MEN,- både selve timelønnen,- og den skattepligtige indkomst er ALTID forskellig,- fra uge til uge.

De udenlandske chauffører,- er så et kapitel for sig selv. Her skal man,- så vidt vides,- anmelde "problemet" til chaufførens hjemland,- som så skal udføre kontrollen ? Før man så er kommet til det,- har man først fået en lønseddel at se,- som viser at loven ER overholdt. Her ville et kontoudtog fra chaufførens Bank,- være et vigtigt dokument at vurdere ud fra. KAN man kræve at se disse kontoudtog,- og HVEM har denne beføjelse ? Så vidt det foreløbig er bekendt,- så vil "dataloven" stå lidt i vejen her,- når der skal føres kontrol med dette problem,- af kontrollanter i Danmark.

Konklusionen er nu,- at man har vedtaget et antal love og regler i Danmark,- der enten ikke VIL blive kontrolleret,- eller ikke KAN kontrolleres ? Det svarer næsten til,- at man beder nogen om at grave have med en gulvspand,- eller tømme en swimmingpool med en gaffel. Haven skal graves og swimmingpoolen skal tømmes,- uden at man har fundet ud af HVORDAN.


KONTROL OG HÅNDHÆVELSE,- - ER KØRT UD PÅ ET SIDESPOR !
Der er ikke skrevet kommentarer.
Kommentér
Du skal logge ind for at kommentere.
Vurderinger
Vurdering er kun tilgængelig for registrerede brugere.
Vær så venlig at Log ind for at stemme.

Teksten er ikke vurderet.