Navigation
Besøgende
» Gæster online: 3

» Brugere online: 0

» Antal brugere: 3
» Nyeste bruger: Skovsgaard
Nyeste artikler
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Glemt kodeord?
HVORFOR  IKKE  BARE   GØRE  DET,- - -DER  ER   EFFEKTIVT    ?
Det er vel ikke nok,- at man bare,- GØR noget    ?

Men  JA,- sådan kan man jo også se på det   !

 Der er  jo stor forskel på en "administrativ" og en "aktiv"  ledelse   !

Selvfølgelig skal lastbilkontrol,- udføres af kompetent personale   !


HELST  SOM  EN   100%  SELVSTÆNDIG   ENHED    !

Vi har gennem temmelig lang tid,- haft diverse debatter omkring kontrol af den tunge trafik,- som hidtil er blevet udført af "Tungvogns-Politiet".  Bemærk lige navnet -"Tungvogns-Politiet" !  JA, desværre er det en kompetent enhed uden egen ledelse,- og derfor bliver de kun tilført "krummer fra de riges bord",- eller sagt på en anden måde,- DE FÅR  FOR  LIDT  !  Det er her begrundet i,- at vores tre "Tungvognscentre"  er underlagt tre forskellige Politikredse,- og dermed tre forskellige ledelse.

Man kan så brede debatten ud,- og spørge om det absolut  SKAL  være uddannede betjente,- der udføre de nødvendige kontroller  ?  Og,- svaret må så blive både et  JA, og et  NEJ,. men det skal være personer med et udbredt kendskab til opgavens beskaffenhed.  Her ville det nok blive noget af en "stopklods",- at lade ledelse overgå tilet rent administrativt etat,- frem for at lade aktive enheder forblive ,- - - aktive.

De seneste mange måneder har tydeligt afsløret,- at man med tre forskellige ledelser,- også får tre forskellige former for kontrol.  Havde man valgt,- at lade disse effektive "Tungvognscentre"  blive ledet af den samme ledelse,- der ikke skulle indpasse aktiviteterne til en frustreret hverdag,- så ville jagten på  "måltal" aldrig blive et problem. Tænk lige lidt over,- HVEM der er den daglige leder af det Tyske  BAG,- som jo består af andet end Politibetjente  ?

MEN,- vi kender alt for meget til,- at man i Danmark vælger den nemme løsning,- frem for den effektive løsning.  Om DET så er af hensyn til,- at man jo ikke skal fange alt for mange syndere,- eller om der skulle være en anden årsag,- - -det vides ikke ?  Dog er det en uomtvistelig kendsgerning,- at de enkelte ledelser i dag,- IKKE har det samme syn på opgavernes betydning.  Faktisk er forskellen på de tre  "Tungvognscentre" temmelig iøjnefaldende .

JEG vil personligt foreslå,- at man "går hele vejen",- og opretter en selvstændig kontrolenhed,- der får tilført alle nødvendige ressourcer,- uden at skulle "dele med nogen". Om dette så skal være underlagt  "Rigspolitiet" eller et andet  etat i staten,- bør vel være indlysende for alle.  Der skal forhåbentlig udskrives bøder,- og det gælder også de såkaldte "straks-bøder",- og den øvelse har vi jo KUN Politiet der må,- alle andre udskriver  blot  "afgifter",- som sjældent bliver betalt.

Vedtagelsen af "Den Nye Mobilitets-pakke" kræver en kontrolenhed,- med medarbejdere der har et indgået kendskab til opgaverne.  Desuden kræver det også et meget tætsamarbejde mellem SKAT,- Arbejdstilsynet,- Fagbevægelsen og  Politiet.  Hvor man finder det passende,- at lade "Trafikstyrelsen" eller  "Færdselsstyrelsen" indgå i dette samarbejde,- er for  MIG,- lidt svært at få øje på !


SPILD  IKKE  MERE  TID, - - KOM  NU  I  OMDREJNINGER   !
Der er ikke skrevet kommentarer.
Kommentér
Du skal logge ind for at kommentere.
Vurderinger
Vurdering er kun tilgængelig for registrerede brugere.
Vær så venlig at Log ind for at stemme.

Teksten er ikke vurderet.