Navigation
Besøgende
» Gæster online: 1

» Brugere online: 0

» Antal brugere: 3
» Nyeste bruger: Skovsgaard
Nyeste artikler
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Glemt kodeord?
FDL - EU klimamål bruges til fastholdelse af social løndumping i DK
NyhedAlle kneb uanset renhed bruges til fastholdelse.

Frie Danske Lastbilvognmænd FDL kunne som andre den 28. august 2020 i Transport Tidende læse et indlæg fra Danske Speditørers administrerende direktør Martin Aabak, roser Europa-kommissionen for at igangsætte undersøgelsen, der skal klarlægge, om dele af vejpakken er i strid med EU`s klimamål. Problemet for Danske Speditører er det kommende EU-krav til lastbilerne, hver ottende uge skal de retur til hjemhørs landet.

Så nu skal EU`s klimamål bruges i kampen til fastholdelse af social løndumping i EU, og særdeleshed i Danmark. EU lønomkostningspyramiden for lastbilchauffør, har Danmark i toppen. Danmark er selvfølgelig det mest attraktive land at angribe med social løndumping, og det ved om nogen, Danske Speditører. De har gennem mange år sat dagsordenen, og de arbejder fortsat efter det mål. Hos DS er de meget dygtige i kunsten til at brug lobby og spind for at nå et for DS attraktivt mål.

Det ved Danske Speditører og den administrerende direktør Martin Aabak alt om. Det er heller ikke forbavsende at Martin Aabak vælger miljøet som redskab i kampen mod ændringer i forholdene, udsendte EU-lastbiler, fra landene med laveste sociale leve standart, eller mulighed for indførsel af ikke EU-borgere. I 2019 blev der udstedt 200.000 nye arbejdstilladelser til de i forvejen 533.000 siden 2012, i alt 733.000 ikke EU-chauffør har arbejdstilladelser i EU.

EU-krav til lastbilernes returpligt til hjemhørs landet, hver ottende uge, er ikke et miljøproblem, selv om Danske Speditørers administrerende direktør Martin Aabak postulerer det. Lastbilerne skal blot om registreres, en ny nummerplade, så de får tilhørsland i et af de lande de oftest arbejder i, eller i det land hvorfra lastbilens kørselsrekvirent dagligt disponere, og instruerer lastbilens kørsels program fra, så enkelt er det, postkassen skal blot flyttes, og nummerpladen udskiftes.

Kilde: Frie Danske Lastbilvognmænd (FDL)

Der er ikke skrevet kommentarer.
Kommentér
Du skal logge ind for at kommentere.
Vurderinger
Vurdering er kun tilgængelig for registrerede brugere.
Vær så venlig at Log ind for at stemme.

Teksten er ikke vurderet.