Navigation
Besøgende
» Gæster online: 3

» Brugere online: 0

» Antal brugere: 3
» Nyeste bruger: Skovsgaard
Nyeste artikler
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
"MOBILITETS-PAKKEN"  VIL  AFSLØRE  MANGE  TING     !
DebatDen vil afsløre,- HVORFOR  der er etableret  "datterselskaber" i andre lande     !

Den vil afsløre,- OM det hele handler om besparelser på lønninger    !

Den vil afsløre,- OM der overhovedet har været behov,- for alle de lastbiler    !

Den vil afsløre,- OM der bliver behov for  "Chauffør-Hoteller"   !


MÅSKE  VIL  "SKATTEFAR"  OGSÅ   BLIVE   KLOGERE    ?

Med det vi faktisk VED i dag,- betyder  "mobilitets-pakken"  store omvæltninger på hele transportområdet.  Jeg forventer,- at langt de fleste udenlandske lastbiler,-vil blive  "trukket hjem",- udelukkende på grund af de øgede omkostninger,- der vil nærme sig Danske vognmænds omkostninger betydeligt.  Faktisk kan vi på grund af diverse "opstød" fra de suspekte virksomheder regne med,- at profitten vil "fordampe" .

"Mobilitets-pakken" vil stille store krav til planlægning,- og tillige med udbrede ansvaret,- til alle led i "kæden",- og altså ikke kun til vognmanden og chaufføren,-som nu. Her vil suspekte virksomheder afsløre manglende evner til at drive forretning med fair konkurrence på lige vilkår.  Der vil således blive plads på markedet igen,- til mange flere Danske lastbiler,- fra seriøse vognmænd. Hvem magter at bemande "datterselskabet"  med fuld personale,- virksomheds-papirer og telefon. OG,- hvem magter at sikre P-pladser til virksomhedens lastbiler på adressen ?  Måske skal der findes helt nye adresser,- til flere af de eksisterende "datterselskaber",- på grund af pladsmangel !

Den håndfuld lande,- der påtænker at føre sag ved EU-Domstolen,- afsløre sig selv totalt.  Desværre må vi så erkende,- at EU har en del af skylden for,- at de i snart 10 år,-har haft  "frie hænder" til at være aktive efter egne regler.  Den går ikke længere med  "mobilitets-pakken",- og det udløser logisk nok panik.  Der er også alle de voldsomt "store"  virksomheder,- med mange hundrede lastbiler,- man nu skal til at planlægge brugen af.  Her bliver det svært at finde  "returlæs" til SÅ mange køretøjer,- og desuden bliver det nok også svært,- at lade dem være  "aktive"  i hjemlandet,- når de nu "kommer hjem og vender".

Man har opbygget en rutine i,- at lade en lastbil krydse en grænse,- og vende tilbage samme dag,- og udføre tre nye Cabotageture.  Der bliver indført en "karantæne" før man igen må vende tilbage til det medlemsland man har udført Cabotage i.  Her skal man finde kørsel i det land man nu er kørt ind i,- og helst i retning af "hjemlandet",- når man nærmer sig de otte uge,- før man SKAL  hjem til vognmanden.  Chaufførerne  skal hjem hver fjerde uge,- men det behøver jo ikke at være i lastbilen,- men kan klares med et såkaldt "chauffør-skifte".


JA,- -NU  FÅR  VI  SVAR  PÅ,- - HVEM   DER   KAN,- - OG  HVEM  DER   IKKE  KAN    !
Der er ikke skrevet kommentarer.
Kommentér
Du skal logge ind for at kommentere.
Vurderinger
Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge ind for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.