Navigation
Besøgende
» Gæster online: 2

» Brugere online: 0

» Antal brugere: 3
» Nyeste bruger: Skovsgaard
Nyeste artikler
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
FDL - Danmark skal kontrol optimeres
NyhedVirkeligheden har overhalet Danmark højre om

EU indeholder mange menneskelige mentaliteter og ikke alle sætter deres EU medborgeres ve og vel særligt højt, for dem drejer det sig kun om egen mammon og vinding, og det er det danske retssystem slet ikke tilpasset. Danmark har store problemer inden for transportsektoren, der mangler generelt landsdækkende opbevaringsmuligheder af de køretøjer, hvor ejer/bruger fuldt bevidst ikke vil følge lovgivningen, det er for nogle EU-borgere, for let ikke at betale for overtrædelser i Dk. Der mangler konsekvens.

Kære Transportminister Benny Engelbrecht, Frie Danske Lastbilvognmænd FDL vil gerne hermed belyse nogle eksempler, hvor den økonomiske konsekvens for lovovertrædelser ikke indfrier omkostningerne, blot ved fuld bevidst og risikofrit at undlade at betale. Det er for mange af de danske vognmænd der dagligt driver en DK vognmandsvirksomhed efter DK-lovgivning, som er helt uforstående over at EU-vognmænd der opererer i DK, blot kan lade være med at betale udskrevne regninger konsekvensfrit.

Disse problemer kan løses af politisk vej på Christiansborg, mellem to kopper kaffe, så det burde være overkommeligt, når det drejer sig om ubetalte bøde afgifter, der er koblet op på en nummerplade, så skal de selvfølgelig på nummerplade scanner systemet i DK. Så næste gang nummerpladen registers i Dk, skal den selvfølgelig standses af politiet for kontant afregning. Ingen betaling, køretøjet konfiskeres. Et senere salg skal kunne betale bøde og omkostninger. Ingen konsekvens ingen penge.

Politiet i DK skal have mulighed for at tilfører bødetaksterne de faktiske omkostninger der løber på, når bøden ikke betales som opkrævet. Eksempelvis koster det penge at fastlåse et køretøj og det koster også penge at løsne det igen, skal køretøjet så også flyttes af politiet koster det også og skal betales. Alle ekstra omkostninger som påføres politiet, grundet modvilje mod at betale en bøde, skal selvfølgelig betales af lovovertræderen inden køretøjet frigives eller sælges. Konsekvens lig med penge.

Er det nødvendigt, så tag til Spanien / Madrid for eksempel og lær hvad der er nødvendig. Parkerer man ulovligt, bliver bilen afhentet og deponeret på en dertil indrettet plads, hvor den efterfølgende kan afhentes, mod betaling af alle omkostninger og bøder der er tilkoblet registreringsnummeret, ingen penge ingen bil. Kan man ikke eller vil man ikke som lastbilchauffør betale en straks bøde konfiskeres lastbilen, og chaufføren arresteres og låses inde, lige til bøde og omkostning er betalt. Faktisk enkelt og let forståeligt.

God arbejdslyst.

Jens Groot

Kilde: Frie Danske Lastbilvognmænd (FDL)

Der er ikke skrevet kommentarer.
Kommentér
Du skal logge ind for at kommentere.
Vurderinger
Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge ind for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.