Chaufførnyt
Navigation
Besøgende
» Gæster online: 1

» Brugere online: 0

» Antal brugere: 3
» Nyeste bruger: Skovsgaard
Chaufførnyt
Fra fotoalbummet...

Nyeste artikler
DTL Magasinet
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Amukurs.dk
Job i Transport
Nordsjaellands Veterantog
Vestsjællands Veterantog
MY Veterantog
Østsjællandske Jernbaneklub
Nettog Hobby
VARM  LUFT  OG  TOMME   LØFTER  FRA   DANISH  CROWN,- - - ELLER    ?
DebatMan har været fremme med,- strenge regler for Polske  medarbejdere i Danmark  !

Nok med baggrund i  Polens krav om  karantæne,- når man vender hjem til Polen   !

MEN,- trods ihærdig indsats i afdelingen i Essen i Tyskland,- - vandt  Corona`en   !

Fire medarbejdere er nu konstateret smittet   !


KAN  SMITTEN  OVERFØRES,- HVIS   DANMARK   AFTAGER   KØDVARE   FRA   DET  SLAGTERI   !

Det er således ikke kun forbrugerne af slagteriets varer,- der udsættes for øget smitterisiko,- det gælder i høj grad også for mange andre,- der med jævne mellemrum har et ærinde på stedet.  Her kan dette være en chauffør,- der levere varer / gods,- eller endnu værre, -afhenter varer til levering i et andet land,- eksempelvis Danmark. Mon der er tale om sløseri eller ligegyldighed her,- når man fortsat tillader medarbejderne at pendle mellem arbejdslandet og hjemlandet  ?

Slagteriet i  Essen oplyser selv  dette :  

Mandag blev en gruppe på omkring 60 personer testet. Det var en gruppe af nyansatte medarbejdere og medarbejdere, der er kommet tilbage fra ferie. Det viste det sig desværre, at tre medarbejdere er testet positive for covid-19. Samtidig blev en nyansat, som endnu ikke har været på arbejde på slagteriet, testet positiv.


Vi har efterhånden ret mange eksempler på,- at netop når der  pendles mellem et arbejdsland og et hjemland,- så er man aktiv i spredningen af smitte.  Desværre er det ikke kun slagterierne,- der  opskære til videre forarbejdning på et andet slagteri,- eksempelvis  SKARE  i Vejen,- der således øger risikoen for spredning.  NEJ det er det samme problem i flere andre brancher,- - - desværre.

Faktisk er det almindelig velkendt,- at en ret aktivt  transportvirksomhed i området omkring  Århus,- med jævne mellemrum kører chauffører hjem til Polen på ferie,- og har afløsere med tilbage. Dette foregår i såkaldte  "minibusser",- med 8-10 mand ad gangen.  Der har også været tilsvarende eksempler,- fra større byggepladser,-og fra et gartneri.


HVOR   STOR   RISIKO   SKAL  VI   BARE  ACCEPTERE   ?
Der er ikke skrevet kommentarer.
Kommentér
Du skal logge ind for at kommentere.
Vurderinger
Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge ind for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.