Navigation
Besøgende
» Gæster online: 1

» Brugere online: 0

» Antal brugere: 3
» Nyeste bruger: Skovsgaard
Nyeste artikler
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
FDL - Container- transport er lig med halv tom - kørsel.
NyhedContainer- transport på gummihjul er lig med halv tom- kørsel.

Frie Danske Lastbilvognmænd FDL har tidligere skrevet at Container- transport under de nuværende forhold er lig med, det halve som tom- transport. Tom- transport er dårlig eller ingen planlægning. Når man så den 14. juni hos Transportmagasinet kunne læse at Dania Connect viser vejen, de vil til at planlægge deres transporter, de kalkulerer med en besparelse på 4.000.000 kilometers tom- kørsel frem til 2025.

Længere nede i den omtalte tekst belyses hvordan det er muligt. (Det, der er så specielt ved containerbranchen, er, at man i princippet altid har en tomkørsel enten den ene vej til havnen eller den anden fra havnen). Føres det princip videre til skibsfarten, og hvorfor ikke? Importerer de øst- asiatiske lande et tilsvarende antal varer, leveret i skibs- container, som de eksporterer i skibs-containere, hvis ikke så er tom- transporten sammenlignelig, halv tom- transport.

Da FDL tidligere belyste dette problem, som et negativt element i skibs- container transport- formen med skib og lastbil / bane, var reaktionen minimal. Enktle udtalte, at FDL ikke vidste hvad der foregik. Nu har så en af de større aktører beregnet de kan sparer 4.000.000 tom- kørsels km. Omregnes de til afregningstaksterne for DK container- kørsel i km. ca. 8.00 kr. giver det en omkostningsbesparelse på 32.000.000 DDK frem til 2025. Det bliver interessant at følge.

Container- transport i vest DK har præget af en betydelig del hvide nr. plader, lig cabotage- kørsel og kombinations- transport.

I dag kan man så i Politiets døgnrapport læse om et Padborg- firma som kontrolleres for ulovlig cabotage- kørsel, konfiskation af lastbiler, for sikring af bødebetaling, samt ransagning af kontor for sikring af bevismateriale. Sagen kan så føjes til tidligere ikke afsluttede sager fra Padborg. Fremtiden vil vise om det stadig er givtigt at planlægge transport- dokumenter, for max cabotage- kørsel i Danmark.

FDL slår fast: Det er ulovlig social løndumpning at udfører ulovlig cabotage kørsel i Danmark.

Når den nye danske Godskørselslov træder i kraft, skal alle som foretager national DK-godstransport fra A til B i Danmark, betale DK mindsteløn.

Ifølge EU-lov er en godstransport fra A til B i samme nation en national godstransport.

Kilde: Frie Danske Lastbilvognmænd (FDL)

Der er ikke skrevet kommentarer.
Kommentér
Du skal logge ind for at kommentere.
Vurderinger
Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge ind for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.