Chaufførnyt
Navigation
Besøgende
» Gæster online: 1

» Brugere online: 0

» Antal brugere: 3
» Nyeste bruger: Skovsgaard
Chaufførnyt
Fra fotoalbummet...

Nyeste artikler
DTL Magasinet
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Amukurs.dk
Job i Transport
Nordsjaellands Veterantog
Vestsjællands Veterantog
MY Veterantog
Østsjællandske Jernbaneklub
Nettog Hobby
DET  VAR  MEGET  DYGTIGE  " KØBMÆND ",-  DER  STARTEDE  DET  HELE    !
DebatJA,- de var skam dygtige,- men de var også meget snedige !

Desuden var de meget forudseende,- på mange punkter !

Dog glemte man to meget vigtige begreber !

Fantasi og kreativitet,- havde man ikke taget højde for !


MEN,- - -MAN VIDSTE GODT,- -AT DER VAR "HULLER" !

Det nuværende  EU,- blev født tilbage i 1952,- som en værn imod en ny krig i Europa.  Der blev etableret  "Det Europæiske Kul & Stålfællesskab",- der skulle sikre "freden"  mellem en håndfuld lande i Europa.  Derefter kom  "Rom-Traktaten",- der trådte i kraft i 1958,- og pludselig havde vi  EF,- der igen skiftede navni 1993,- efter underskrivelsen af  "Maastricht-Traktaten".

Lige fra dag et,- byggede hele  "fællesskabet" på en stribe  HENSIGTER,- hvor det var målet,- der var sat  fokus på,- og desværre ikke så meget "turen frem til målet". Med så mange forskellige lande,- og lige så mange forskellige interesseområder,- blev det mere og mere svært,- at udforme tekster,- der ikke bøjede væk fra de egentlige  HENSIGTER.  Desuden blev det også et større og større problem,- at tiden ikke bare gik, -men også at tiden udviklede kreativitet og fantasi,- i større grad end mange kunne forestille sig.

Derfor opleve vi i dag,- at de nuværende love og regler,- indeholder en ret stor mængde af  "beskyttelsesforanstaltninger",- overfor kreativt misbrug af teksterne i de mange love og regler.  Dette er ikke taget med,- udelukkende for at modvirke effekten af "forkerte oversættelser",- eller diffuse "fortolkninger".  Det hele bygger på,-at de enkelte medlemslande  IKKE må opnå fordele,- på bekostning af andre medlemslande.

LIDT  FAKTA  I  EN   KORT   VERSION   :

Der blev lavet to  EU-forordninger,- som er særlig interessante,- nemlig  EU-1072 / 2009,- som er en slags  "spilleregler"  for  Cabotagekørsel,- og den trådte i kraft d. 14. Maj 2010. Desværre valgte flere lande,- at se bort fra  HENSIGTERNE,- i henhold til  "Rom-Traktaten",- eller at "misfortolke",- eller bare lave "Nationale udgaver".  Dette har medført diffuse forhold i stort set  HELE  den vestlige del af EU,- og burde for længst have udløst en af de mange "beskyttelsesforanstaltninger" der  OGSÅ  findes i forordningen.

EU  1071 / 2009,- der trådte i kraft d. 4. Dec. 2011,- indeholder klare beskrivelser,- krav og betingelser,- for at etablere sig i et andet medlemsland end ens hjemland. Det eneste der er komet ud af dette er,- at man har fået to  "begreber",- nemlig  "datterselskaber" og "postkassefirmaer".  Et  "datterselskab" er en lovligt etableret virksomhed der lever op til både indholdet og  HENSIGTEN  med teksterne i denne Forordning.  Derimod er et "postkassefirma"  direkte ulovligt,-, da betingelserne for etableringen IKKE er opfyldt,- og således er der tale om en virksomhed,- der reelt  IKKE eksistere.

EU-DOMSTOLENS  AFGØRELSER   :

Når en sag skal afgøres ved  EU-Domstolen,-bliver der aldrig truffet afgørelser ud fra teksterne i Forordninger,-Direktiver eller andet,- men udelukkende efter HENSIGTERNE med EU,- som man altid finder frem til,- ved at bruge  "Rom-Traktaten".

KONKLUSION  :

Det hele begyndte tilbage i  1952,- med udgangspunkt i menneskers  ve og vel,- i en fortravlet verden.  Desværre er dette blevet afløst af hensyn til penge,- og popularitet. Dette har været tydeligt,- efter udvidelsen mod øst,- hvor hensyn til mennesker ikke tæller ret meget.  Derfor oplever vi også,- at de fleste "Østlande" frygter for indholdet i "Den Nye Vejpakke",- hvor hensynet til mennesker,- er prioriteret højt.  Desværre er der en del suspekte virksomheder i den vestlige del af EU,- som ser egoistiske fordele ved at støtte op om  "Østlandenes"  holdninger.


SKAL  DET  HELE  REDDES,- - - ELLER  "TABES  PÅ   GULVET"   ?
Der er ikke skrevet kommentarer.
Kommentér
Du skal logge ind for at kommentere.
Vurderinger
Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge ind for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.