Chaufførnyt
Navigation
Besøgende
» Gæster online: 2

» Brugere online: 0

» Antal brugere: 3
» Nyeste bruger: Skovsgaard
Chaufførnyt
Fra fotoalbummet...

Nyeste artikler
DTL Magasinet
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Amukurs.dk
Job i Transport
Nordsjaellands Veterantog
Vestsjællands Veterantog
MY Veterantog
Østsjællandske Jernbaneklub
Nettog Hobby
HVORFOR  IKKE   BARE   "TAGE  SKRIDTET  FULDT UD"    ?
DebatHer tænkes på,- at landet er lukket ned,- som det så fint udtrykkes !

MEN,- hvor meget ar landet egentlig,- "lukket ned" !

Grænserne er lukket,- og så alligevel IKKE !

MÅSKE,- er dette en stor fejl,- som MÅSKE burde rettes til ?


BØR LASTBILTRAFIK,- - VÆRE UNDTAGET ?

Jeg ved godt,- at jeg nu risikerer at "rode op i en hvepserede",- og blive beskyldt for,- at jeg ikke ved hvad jeg taler om,- og JA,- det gør jeg måske heller ikke i virkeligheden. MEN,- jeg føler ikke,- at grænserne er lukket for "overførelse af smitte",- så længe man tillader personer at "rejse rundt mellem flere lande",- hvis jeg må udtrykke det sådan. Der skal naturligvis ikke lukkes af for import og eksport af gods og varer,- da dette sagtens kan foregå,- UDEN at personer behøver at rejse ind i et andet land.

Eksempelvis kan man inddrage "Den Gamle Toldplads" i Padborg,- og lade transporter ind og ud af Danmark,- foregå til og fra denne plads.  Således kan transporter "sydfra" stilles på pladsen,- og afhentes af en lastbil i Danmark,- og modsat den anden vej.  Dette vil betyde,- at det kun er  Danske statsborgere der kan køre ind i Danmark fra Tyskland. og Tyske statsborgere modsat.

Ved færgeoverfarter,- har der tidligere været et begreb der hedder  "løstrailere",- hvilket man i denne situation kunne gøre brug af igen,- og på den måde undgå personer i at indrejse i et land,- fra en færge.  Faktisk samme princip,- som foreslået i Padborg,- således at risikoen for at personer medbringer smitte,- vil være meget lav,- og måske helt udelukket.

Når jeg nu får denne ide,-som enten er  "skide god",- eller  "totalt tosset",- afhængig af hvem man er,- så vil jeg lige indrømme,- at jeg ikke længere ved,- HVORDAN  man nu håndtere gods / varer,- ved in og udlæsning,- da det er nogle år siden jeg selv var aktiv chauffør.  Dog forventer jeg,- at man rundt om hos  afsendere og modtagere,- har en procedure til dette,- der sikre en risikofri modtagelse,- eller udlevering.

Og  hvorfor kommer jeg så med sådan et forslag ?  Jo det gør jeg fordi,- jeg helt personligt syntes,- at der er områder,- hvor man overdriver,- og områder man underdriver,-hvis jeg må udtrykke mig på den måde.  Vil man stoppe spredningen,- er man nok nød til at  "gå hele vejen",- således at  "kampen" bliver mest muligt effektiv.  Det der sker her og nu,- må jeg desværre bedømme som "mange gode tiltag",- men endnu flere  "lappeløsninger".  Det er ikke nogen  gratis kamp vi står midt i,- og derfor føler jeg mig overbevist om,- at jo flere effektive tiltag der tages i brug,- jo hurtigere vil resultaterne blive synlige / mærkbare.

Det er lige før jeg vil påstå,- at til trods for at vores regering virkelig gør et flot stykke arbejde,- så indeholder restriktionerne for mange hensyn. Jeg sammenligner dette med et eksempel,- hvor en uerfaren jæger er på jagt,- og møder sit første stykke vildt.  Skal  "jægeren"  skyde for at lade dyret dø,- eller blot såre det,- og lade det dø langsomt Et makabert eksempel,- som ingen jægere komme ud for,- men forløbet passer meget godt,- - - -syntes jeg.

Mit forslag vil desuden nedtone risikoen for de mange Danske chaufører,- der er hverdagens helte for tiden,- når de passer jobbet.  Det kunne nok være betrykkende også,-for de "lagerarbejdere"  der skal læsse eller losse en lastbil,- at de  VED at chaufføren ikke har været ude af Danmark,- i lang tid,- og således ikke medbringer smitte.Der vil jo ikke være begrænsning af "Den Frie Bevægelighed" for gods / varer,- blot fordi der indregnes en  "om-kobling" på grænsen eller ved en færgeoverfart !


BLOT  EN  IDE  DER  SYNTES  ANVENDELIG   !
Der er ikke skrevet kommentarer.
Kommentér
Du skal logge ind for at kommentere.
Vurderinger
Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge ind for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.