Chaufførnyt
Navigation
Besøgende
» Gæster online: 2

» Brugere online: 0

» Antal brugere: 3
» Nyeste bruger: Skovsgaard
Chaufførnyt
Fra fotoalbummet...

Nyeste artikler
DTL Magasinet
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Amukurs.dk
Job i Transport
Nordsjaellands Veterantog
Vestsjællands Veterantog
MY Veterantog
Østsjællandske Jernbaneklub
Nettog Hobby
Bremseproblem indlæg fra FDL 6.
NyhedSprit ny trailer på BPW-aksler syns godkendt med 44% bremsekraft.

Frie Danske Lastbilvognmænd FDL, fortsætter kampen, mod akselfabrikanter som markedsfører deres produkter med falske bremsekraft % som efterfølgende godkendes af Færdselsstyrelsen G erklæringer. Urigtige oplysninger om bremse % er en trussel mod trafiksikkerheden, Hvem er de ansvarlige i dette eksempel det er!

BPW-akselproducent og Færdselsstyrelsen som godkendelses-myndighed.

FDL arbejder seriøst med problemet, manglende bremsekrafts %, samt den ofte valgte nødløsningen opvarmning inden synskontrol. FDL har set dokumentation på en dårlig BPV-aksel: BPW, TSB 4309, 361-040-08 ECE. Akseltypen mangler i eksemplet 20% bremsekraft i forhold til de i G-erklæringen oplyste værdier og i forhold til lovens minimumskrav til bremse % præstationer.

BPW må havde ændret på bremse kaliberen som sider på den nye aksler med 430 mm skive. Ældre køretøjer som er bestykket med de tidligere udviklede aksler med 430 mm skiver har ikke problemer med at opfylde de lovede bremsekraft %. BPW i må ud af busken, skal jeres BPW, TSB 4309, 361-040-08 ECE havde fundet de manglende 20 %, kræver det en ny kaliber der kan overføre den nødvendige kraft.

FDL har skrevet det før og gør det gerne igen, al provokeret opvarmning af bremser er ødelæggende, belægningen nedbrydes, den bliver glashård, når det sker, ophører belægningen med at være sliddelen, det bliver så skive / tromle i stedet, det betyder højere varmeudvikling, kortere levetid for hele bremseenheden. Det udløser en betydelig højere vedligeholdelse udgift for dårlige bremser.

Hvor længe vil hovedparten af danske vognmænd finde sig i disse forhold, og hvor længe vil de trække rundt med kørselsrekvirenternes påhængskøretøjer og deres højst sandsynlige dårlige bremser, uden på nogen måde at stille krav om dokumentation for at bremsekraft % altid, lige ind fra gaden med normal drift varm bremse, opfylder lovens krav til bremsekrafts %.

Gode bremser kan altid synes, med kolde eller driftsvarme, også med max 100 graders varme som er Færdselsstyrelsen max krav om bremse temperatur ved syn.


På foreningens vegne

Jens Groot, kontorleder

Kilde: Frie Danske Lastbilvognmænd (FDL)

Der er ikke skrevet kommentarer.
Kommentér
Du skal logge ind for at kommentere.
Vurderinger
Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge ind for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.