Chaufførnyt
Navigation
Besøgende
» Gæster online: 1

» Brugere online: 0

» Antal brugere: 3
» Nyeste bruger: Skovsgaard
Chaufførnyt
Fra fotoalbummet...

Nyeste artikler
DTL Magasinet
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Amukurs.dk
Job i Transport
Nordsjaellands Veterantog
Vestsjællands Veterantog
MY Veterantog
Østsjællandske Jernbaneklub
Nettog Hobby
FDL - Bremseproblem indlæg fra FDL 3.
NyhedPåhængskøretøjer leverer ikke, kun undtagelse vis, ok bremse %.

Frie Danske Lastbilvognmænd FDL, sætter fokus på påhængskøretøjets bremse % og ekstra vedligeholdelse og omkostning. Alt bevægelig mekanik kræver servis eftersyn, efter et tilpasset behov, erfaringen viser, et årligt bremse serviceeftersyn ikke i dag er optimalt.

(1)

Minimal omkostning opnås kun, når kravet til bremse % altid, også uden umiddelbar opvarmning, leverer de lovede %, samt lovens % krav.

Det vil sige, en aksel opsætning som altid kan levere den lovede bremse %, også lige ind fra gaden til kontrol, med max 100 graders varme bremser.

(Minimal omkostning udskiftning af bremseklodser når slidt kræver det)

(2)

Maksimal omkostning, er når akselopsætningen ikke kan levere den lovede bremse %, eller lovens minimumskrav til bremse % for synsgodkendelse.

Bremsekrafts manglen, som søges afhjulpet ved opvarmning af belægning og skive/tromle til 500 grader, er tåbeligt, se vejledning, følg link:

Link

Bremseopvarmning nedbryder belægning den bliver hård som glas, når det sker er det ikke belægningen som slides (som den blødeste del), nej så er det tromler skiver der bliver (den bløde del) og slides, jernet opvarmes så der opstår blå varme pletter, pletvis hærdning, giver støre risiko for revne dannelser, sidst men ikke mindst bliver bremsekaliberen udsat for varmegrader, som ødelægger dens tætnings ringe, så vand og vejstøv ganske hurtigt ødelægger den mekaniske del i kaliberen.

(Maksimal reparationsomkostning i 2004, ca. 10.000 kr. pr. aksel)

(3)

Dårlige påhængsbremser, belaster ligeledes lastbil-forvognens forhjulsbremser maximalt, det medfører unødigt slid, overbelastning af bremseskiverne, kortere levetid, hyppigere revner, det er en unødvendig meromkostning, bremser påhængskøretøjet altid de % den skal, påfører den ikke ekstra omkostning på lastbil-forvogn.

Jens Groot

Kilde: Frie Danske Lastbilvognmænd (FDL)

Der er ikke skrevet kommentarer.
Kommentér
Du skal logge ind for at kommentere.
Vurderinger
Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge ind for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.