Chaufførnyt
Navigation
Besøgende
» Gæster online: 4

» Brugere online: 0

» Antal brugere: 3
» Nyeste bruger: Skovsgaard
Chaufførnyt
Fra fotoalbummet...

Nyeste artikler
DTL Magasinet
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Amukurs.dk
Job i Transport
Nordsjaellands Veterantog
Vestsjællands Veterantog
MY Veterantog
Østsjællandske Jernbaneklub
Nettog Hobby
Ændrede russiske importregler skaber usikkerhed på trailermarkedet
NyhedDet politiske spil mellem EU og Rusland får prisen på brugte trailere til at falder drastisk efter blot 33-34 måneder.

Siden Rusland satte en stopper for import af trailere ældre end 36 måneder, har der hersket en vis usikkerhed på markedet, og forhandlerne har været tvunget til at finde nye markeder for ældre trailere. Det tager tid og har flere steder i Europa ført til en ophobning af alle typer brugte trailere.

-Vi føler os som gidsler i det politiske spil, som Europa og Rusland har gang i, og det påvirker hele branchen. Det vognmændene skal overveje er, om de vil give en trailer på eksempelvis 33-34 månederi bytte ved køb eller leje af nye trailere, eller om de vil vente, til traileren måske er 60 eller 72 måneder gammel. Der er stor forskel i bytteprisen - ja måske helt op til 50.000 kr., siger direktør Ole Randum Nielsen, der med hovedkontor i Padborg er ansvarligfor Krone Used organisationen, som står for salg af brugte trailere i 13 europæiske lande.

Vi føler os som gidsler i det politiske spil, som Europa og Rusland har gang i, siger direktør Ole Randum Nielsen, Krone Used.


-Du opnår naturligvis den bedste byttepris, jo yngre traileren er, for så har vi en chance for at afsætte de nyere trailere på det store russiske marked. Med i det regnestykke, som vognmændene skal lave er, at de stort set ikke har nogen vedligeholdelsesomkostninger på trailere, der er yngre end 33-34 måneder. Jo ældre traileren er, jo flere udgifter er der til vedligehold, dæk og servicering af køleanlæg.


I dag har Krone Used godt 5.000 brugte trailere stående på centrale opmagasineringspladser rundt om i Europa.

-Mange af de lidt ældre trailere afsættes til vognmænd i Afrika, Mellemøsten og tidligere Sovjetrepublikker som Usbekistan og Georgien, men dog ikke i det antal, vi oplevede på det russiske markedinden ændringen af importreglerne. Den markedssituation presser naturligvis prisen, og derfor er det også en udfordring at give vognmanden den byttepris, han måske forventer, siger Ole Randum Nielsen.

-Vi arbejder meget transparent, når vi sætter brugte trailere til salg. På vores internationale website har vi foto af alle trailere ledsaget af en komplet historik, der fortæller alt om traileren. For de, der vil anskaffe en brugt trailer til lejlighedsbrug, er der mulighed for at gøre, hvad jeg vil kalde et røverkøb. I branchen håber vi, at markedet finder et stabilt og realistisk leje til glæde for os og vores kunder. Vi har jo mange penge bundet i brugt udstyr.



Der er ikke skrevet kommentarer.
Kommentér
Du skal logge ind for at kommentere.
Vurderinger
Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge ind for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.