Chaufførnyt
Navigation
Besøgende
» Gæster online: 2

» Brugere online: 0

» Antal brugere: 3
» Nyeste bruger: Skovsgaard
Chaufførnyt
Fra fotoalbummet...

Nyeste artikler
DTL Magasinet
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Amukurs.dk
Job i Transport
Nordsjaellands Veterantog
Vestsjællands Veterantog
MY Veterantog
Østsjællandske Jernbaneklub
Nettog Hobby
Hørkram er helt elektrisk
NyhedHørkram Foodservice A/S er en landsdækkende totalleverandør til foodservicemarkedet og er en af de tre største cateringgrossister i Danmark. Efter at have kørt deres første Scania el-hybridlastbil i noget tid, er de så glade for resultaterne, at de for nu har fået leveret nummer seks el-hybridlastbil fra Scania. 13 mere er på vej.

Hørkram har altid haft fokus på klimatiltag og sociale initiativer, så en udvidelse af dette til også at omfatte bæredygtig transport var et naturligt tiltag. Valget er faldet på Scanias el-hybridbiler og seneste fik de leveret nummer seks i rækken. Den første el-hybridlastbil var en Scania P-model, og de efterfølgende fem er alle L 280’ere.

Seks på stribe foran Hovedindgangen


El-hybridlastbilerne kan køre op til 10 km hel-elektrisk, emissionsfri og støjsvag kørsel. Ved ren elektrisk drift ligger lastbilens støjniveau markant under de 78 dB, der mange steder er støjgrænsen ved natdistribution, og el-hybridbilerne lader hovedsageligt op ved opsamling af bremseenergi

Hørkram har ydermere Co2-køleanlæg på alle el-hybridlastbilerne, der alle er støjsvage og 97% CO2-neutrale. CO2 til køling udvindes af et restprodukt fra industriprocesser og sikrer stabile temperaturer i lastbilens tre kamre.

”En af de største ændringer er, at jeg har fået en meget mere stille hverdag, når jeg kører distribution,” udtaler en af chaufførerne på de nye el-hybridlastbiler.

Scanias L-serie er en typisk bylastbil bygget med fokus på sikkerhed, udsyn og fleksibilitet. Bykørsel giver mange start og stop, hyppige ind- og udstigninger af førerhuset samt konstant fokus på andre køretøjer og fodgængere omkring lastbilen under kørslen.

Så snart håndbremsen trækkes, sænkes forakslen med 100 mm., hvilket giver nem ind- og udstigning, da indstigningshøjden er bare 20 cm ved kneeling-funktionen.

De seneste fem el-hybridbiler har hjulkonfigurationen 6x2*4, med tre aksler, træk på én bagaksel og en styrbar støtteaksel bag den trækkende aksel.

I den kommende tid vil Hørkrams elektriske hybrid-familie blive udvidet med yderligere 13 stk.


Kilde: Scania Danmark
Der er ikke skrevet kommentarer.
Kommentér
Du skal logge ind for at kommentere.
Vurderinger
Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge ind for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.