Navigation
Besøgende
» Gæster online: 1

» Brugere online: 0

» Antal brugere: 3
» Nyeste bruger: Skovsgaard
Nyeste artikler
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
FDL - Lad miljøtosserne beholde deres sti
NyhedFDL siger nej til Speditør og postkasse miljø spind.

Frie Danske Lastbilvognmænd FDL kan se skriften på vægen, når miljøet igen skal skamrides af interessegrupper som er modstanderne, i kampen mod social løndumpning.

Hold nu op med det miljø spinds bavl i jeres kamp, for fastholdelse af muligheden for social løndumpning i Danmark, deltag i stedet positivt i kampen for bevarelse af et sundt dansk transporterhverv.

Den længe ventede EU vejpakke, indeholder en sætning der siger, lastbilen skal vende tilbage til hjemlandet mindst hver 8. uge. Samme regel kan også indføres for kombinerede transporter.

Det er dermed ikke et krav, at lastbilen skal, kører tom hjem, som påstået af vejpakkens negative modstandere . Logistikplanlægningen skal miljømæssig i højsædet, også for godstransport på gummihjul, den tidligere løndumpnings planlægning i erhvervet skal skrottes.

Er transportopgaverne ikke placeret, så EU-lovgivningen om hjemkørsel på minimum en gang hver 8. uge, kan overholdes uden det samtidig giver en ekstra miljøbelastning som tomkørsel er. Så er lastbilen registeret i et forkert EU-land, i forhold til transportopgavernes kørselsbehov.

Lastbiler i EU international godstransport skal ikke som nu, være registerets i en postkasse i det EU-land med det laveste løn nivo.

EU-lovgivning for udstationering, skal også bruges over for den såkaldte mobile arbejdskraft, Danske moderselskaber huser deres postkassers aktiviteter, eksempel vis i Kolding og Padborg. Lastbiler og chauffører arbejder permanent ud fra moderselskabernes danske adresser, chaufførerne kommer kørende fra deres hjemhørs lande i personbiler til det danske moderselskab, her parkerer de deres personbil i deres arbejdsperiode til de igen skal hjem til familien.

EU har også besluttet at miljøet skal i højsædet, lige som de danske politikere har besluttet. Derfor bør det være lige så klart, at lastbilerne selvfølgelig skal registerets i de EU-lander der passer til de miljømæssig transport-opgavers kørselsbehov i EU.

Kilde: Frie Danske Lastbilvognmænd (FDL)

Der er ikke skrevet kommentarer.
Kommentér
Du skal logge ind for at kommentere.
Vurderinger
Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge ind for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.