GH Truck

MY VETERANTOG

Viking Run

Besøgende

· Gæster online: 10

· Brugere online: 0

· Antal brugere: 5
· Nyeste bruger: Jan

Antal Besøg

626 besøg på de sidste 24 timer.

Begivenheder

<< Juli 2018 >>
Ma Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          
I morgen: Flere ...:
Udskriv og scan med din smartphone:

Chaufførnyt

Log ind

Brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.

Vi linker til.

Dansk Transport og Logistik
Frie Danske Lastbilvognmænd
ITD
epicent.dk
Norges Lastbilejer forbund
MY Veterantog
Nordsjællands Veterantog
TUR
Dansk elepsi
FullPull
Jyllandsringen
Jibitransport
Vestsjællands Veterantog
UlykkesPatientForeningen
Nettog
Transportjob - nu
Transportmesse 2019

NSJV

Amukurs.dk

Tilfældig Billede

Sidst Set

Sidst Set > Admins
[SA] Admin 05:08:51
[A] Dan F Joergensen 1 dag
[SA] Skovsgaard 1 uge

Sidst Set > bruger
[M] fjummer 6
[M] Jan 24

Seneste kommentarer

Fra fotoalbummet...


Dtl magasinet

Transportnyhederne

· Danmark har en god sag
EU-Kommissionen arbejder ifølge flere medier på en sag, der i sidste ende kan ende ved EU-Domstolen. Baggrunden er de P-restriktioner på maksimalt 25 timer for lastbiler på landets motorvejsrastepladser, som et flertal i Folketinget har besluttet og indført pr. 1. juli


· Taxi-tjeneste kommer tilbage til Finland
Et flertal i det finske parlament har liberaliseret lovgivningen på persontransportområdet. Det åbner for, at den amerikanske kørselstjeneste, Uber, kan vende tilbage til Finland


· Transporter til Tyskland er blevet dyrere
Fra 1. juli blev det tyske vejnet, der er belagt med vejafgift (maut), udvidet fra omkring 30.400 kilometer til omkring 52.000 kilometer. Udvidelsen omfatter først og fremmest en række hovedvejsstrækninger



Mere fra Transportnyhederne ...

Transportmagasinet

Transportmagasinet - Job

Deltag gerne med dine meninger

Vi modtager også gerne indlæg som lægges ud anonymt, men det kræver at dette sendes til redaktionen og det indeholder navn og kontaktoplysninger, så ligger redaktionen indlægget ud hvis vi finder det forsvarligt.

Hjemmesiden bruger cookies


Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til optimering af sidens indhold og statistik.

Danske ingeniører er med i historisk udvidelse af Europas jernbanenet

NyhedIngeniører fra SNC-Lavalin / Atkins i København skal levere Infrastructure Management-analyse til Rail Baltica, som bliver det største infrastrukturprojekt gennemført i den baltiske region i de seneste 100 år. Det er et vigtigt indledende skridt i udformningen af den nye jernbane, der skal integrere de baltiske lande i det europæiske jernbanenet.

Det omfattende Rail Baltica-projekt bliver skudt i gang nu og løber frem mod 2026. Målet er at skabe forbindelse fra Helsinki i Finland over Tallinn og Pärnu i Estland, Riga i Letland, Panevėžys, Kaunas og Vilnius i Litauen og videre til Warszawa i Polen.

I dag er Estland, Letland og Litauen ikke koblet på det europæiske jernbanenet, fordi der ganske enkelt ikke er en jernbane, der svarer til den, der er i det øvrige Europa. Men det skal det nye projekt ændre på, så både passagerer og gods kan komme hurtigere frem i regionen.

- Med denne opgave bidrager Atkins til et storslået projekt, som vil binde Europas jernbanenet tættere sammen. Det er vi naturligvis meget stolte af. Der er ingen tvivl om, at jernbanen vil styrke den baltiske infrastruktur og samtidig skabe en stærkere trafikal forbindelse mellem de tre lande og Centraleuropa, siger Eva Rindom, Atkins Danmarks adm. direktør i Atkins Danmark.

Højhastighed til passagerer fra Helsinki til Berlin
I alt vil den nye jernbane strække sig over ca. 870 km gennem de baltiske lande. På længere sigt er der planer om at binde linjeføringen sammen med jernbanen til Berlin. Jernbanen vil kunne håndtere både højhastighedstog, der kan køre 240 km/t med passagerer, og godstog med en hastighed på op mod 120 km/t.

- En af årsagerne til, at vi blev valgt til at udarbejde Infrastructure Management-analysen, er vores erfaring fra internationale projekter såsom Øresundsforbindelsen, som formår at binde en region sammen på tværs af nationale grænser. Samtidig har vi indgående kendskab til Europakommissionen, som medfinansierer projektet, forklarer seniorprojektleder fra Atkins, Michael E. K. Hansen, og fortsætter:

- Vores rolle er at finde den bedste model for administration af jernbanen i de tre baltiske lande. Det er altså et første og vigtigt led i dette gigantiske projekt, som vil få stor betydning for fremtidens banetrafik i Europa, siger Michael E. K. Hansen.

Fakta om projektet :
• Den nye jernbane bliver i alt 870 km lang.
• Heraf 213 km i Estland, 265 km i Letland og 392 km i Litauen.
• Togene kommer til at kunne køre 240 km/t med passagerer og 120 km/t med gods.


Fakta om SNC-Lavalin / Atkins:
Som en del af SNC-Lavalin Group er Atkins en af verdens største rådgivervirksomheder og en anerkendt infrastrukturrådgiver i Danmark. Atkins i Danmark tæller 450 specialister, rådgivere og projektledere med kernekompetencer inden for jernbane, broer og konstruktioner, vej, risk management, miljø, trafik- og byudvikling, it og geodata, energi, bygherrerådgivning og projektledelse. I juli 2017 blev Atkins del af SNC-Lavalin, der nu tæller over 50.000 ansatte på verdensplan.


Kilde: Atkins Danmark A/S

Del denne nyhed
Offentlig deling: Facebook Google Tweet This
URL:
Facebook Like:


Kommentarer

Der er ikke skrevet kommentarer.

Kommentér

Du skal logge ind for at kommentere.

Vurderinger

Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge indeller oprette dig som bruger for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.
Siden dannet på: 0.16 sekunder
22,943,799 Unikke besøg