Chaufførnyt
Navigation
Besøgende
» Gæster online: 6

» Brugere online: 0

» Antal brugere: 3
» Nyeste bruger: Skovsgaard
Chaufførnyt
Fra fotoalbummet...

Ulykke Patientforeningen
Nyeste artikler
DTL Magasinet
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Arbejdstilsynet
Amukurs.dk
Job i Transport
Nordsjaellands Veterantog
Vestsjællands Veterantog
MY Veterantog
Østsjællandske Jernbaneklub
Nettog Hobby
Stærkt 2016-resultat for OK-koncernen
NyhedDet andelsejede olie- og energiselskab OK kom godt ud af 2016 og præsenterer i dag et overskud på 380 millioner kroner før skat. Selskabet har i de senere år investeret betydeligt i innovation og digitale løsninger

2016 var et godt år for OK-koncernen, der foruden OK a.m.b.a. blandt andet tæller cleantech-virksomhederne Kamstrup A/S og EnergiData A/S. Samlet set har selskabet opnået et resultat, der viser et overskud på 380 millioner kroner. Når skatten er betalt, lyder resultatet på 295 millioner kroner, hvoraf OK's medejere, herunder flere vognmandsvirksomheder, kan se frem til en rekordudlodning på 150 millioner kroner.


OK har pt. 70 Truck Diesel stationer fordelt over hele landet og har planer om yderligere nyetableringer i løbet af 2017



Medejer og kunde: Stor fordel
"Medejerskab er selvfølgelig noget, der smitter af rent økonomisk, men det handler egentlig også om meget andet for os. Vi får en tættere relation end bare et 'kunde-leverandør'-forhold og har måske også en større interesse i at komme med input til OK og finde løsninger sammen. Vi ser det som en stor fordel," siger Flemming Kehlet, fleet manager i Nagel Group.



Bag udlodningen, som er den største i selskabets historie, ligger en fortælling om flot vækst.



"Vi har haft en solid fremgang på stort set alle forretningsområder. Faktisk har vi oplevet den største vækst i mange år, og det gælder også på vores såkaldte flydende produkter. Det kan ikke ses på omsætningen, fordi de gennemsnitlige energipriser i 2016 var en del lavere end i 2015," siger Jørgen Wisborg, adm. direktør i OK.



"Det danske brændstofmarked har været præget af tilkomsten af nye multinationale selskaber og en række mærkeskift. OK-kæden har i 2016 bevaret sin position som den største brændstofkæde til de danske bilister og øget kundeloyaliteten, fx gennem investeringer i ny teknologi," tilføjer Jørgen Wisborg.



Populær app og sikkert chipkort
OK har i de seneste år arbejdet målrettet med at forbedre kundernes oplevelse på tankstationen, i vaskehallen eller hvor end, man møder kunden. Der er blevet investeret væsentligt i innovation og digitale løsninger, som understøtter forretningen. Det gælder blandt andet OK's 'Tank & betal' app, der bliver mere og mere populær. I forhold til transportsektoren dækker de innovative løsninger alt fra det sikre chip-tankkort og SMS-tankninger til muligheden for at få fat i en OK-medarbejder døgnet rundt.



"Vi har hele tiden fokus på at udvikle vores produkter og abonnementer i takt med den teknologiske udvikling og kundernes ønsker og behov. Det er den investering, der afspejler sig i vores resultat, og det er selvfølgelig glædeligt," siger Jørgen Wisborg.



Biogas og syntetisk
OK har mere end 100 år på bagen og har igennem årene tilpasset sig og leveret det, kunden har efterspurgt. I dag er OK det mest udbredte benzinmærke i Danmark, men selskabet er bevidst om den grønne omstilling og har etableret tankstationer med biogas, brint og el. På transportområdet afprøver OK også nye energiformer, hvilket kommer til udtryk ved fx biogas-stationer i hovedstadsområdet og muligheden for at køre på syntetisk diesel.



"Vores mål er både at være på forkant med den teknologiske udvikling og give kunderne valget mellem flere forskellige drivmidler. Nu og i fremtiden," siger Jørgen Wisborg.

Hovedtal for OK.docx
Der er ikke skrevet kommentarer.
Kommentér
Du skal logge ind for at kommentere.
Vurderinger
Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge ind for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.